FAQ

Bagage | Reisdocumenten | Passagiersinformatie | Vliegtickets | Op de luchthaven | Reisverzekeringen | Huurwagens | Betaling | CARD STOP

Bagage

  • Hoeveel bagage mag ik meenemen op het vliegtuig / maximum toegelaten gewicht?

    Elke luchtvaartmaatschappij heeft eigen regels voor de hoeveelheid ruimbagage die u mag meenemen (aantal koffers, gewicht en afmetingen).  Bovendien is dit afhankelijk van de route die u vliegt.  Best houdt u er ook rekening mee dat indien u binnenlandse vluchten neemt deze regeling anders kan zijn dan op de eerder gevlogen intercontinentale vluchten.

    Het gewicht en het aantal stuks bagage kan afhankelijk zijn van de klasse waarin u vliegt;  First en Business class reizigers mogen doorgaans meer bagage meenemen.  Op de meeste tickets staat het maximum gewicht vermeld. Meestal varieert het gewicht tussen 20 en 30 kg. Bij low-cost airlines is dit meestal maar 15 kg. Een stuk bagage mag nooit meer dan 32 kg wegen.

    Raadpleeg de website van de luchtvaartmaatschappij, daar vindt u alle info, alsook informatie voor extra sportmateriaal, huisdieren en verboden producten

  • Hoeveel handbagage mag ik meenemen?

    De handbagage die u mag meenemen is beperkt en kan ook verschillend zijn per luchtvaartmaatschappij. Kijk daarom de voorwaarden na op de website van de maatschappij. Een  handtas mag u meestal als extra stuk meenemen.

    Stop waardevolle zaken (geld, juwelen) en belangrijke voorwerpen (documenten, medicatie) altijd in uw handbagage, niet in de ruimbagage (mocht die verloren gaan).  Vloeistoffen in de handbagage zijn gebonden aan bepaalde regels (zie hieronder).

    Minder mobiele passagiers mogen een rolstoel (volledig opvouwbaar) of een paar krukken meenemen. Passagiers die vergezeld zijn van jonge kinderen mogen een opvouwbare wandelwagen meenemen tot bij de ingang van het vliegtuig.

  • Vloeistoffen in de handbagage.

    Wanneer u vloeistoffen wenst mee te nemen in de handbagage, dan dienen deze aan volgende voorwaarden te voldoen.

    Verpakkingen van maximum 100 milliliter.  Gel, crèmes, tandpasta, etc. worden allen als vloeistoffen aanzien. De som van de inhoud van alle verpakkingen mag niet meer dan 1 liter bedragen. Deze verpakkingen moeten meegenomen worden in een doorzichtig plastic en hersluitbaar zakje.

  • Wat is verboden in de handbagage.

    Volgende items zullen u ontnomen worden wanneer u deze bij hebt als handbagage:

    • Puntige en scherpe voorwerpen zoals bvb. scharen, bijlen, messen en pijlen...
    • Stompe voorwerpen zoals bijvoorbeeld golfstokken, knuppels, boksbeugels... 
    • Vloeistoffen die de regel hierboven overschrijden.
    • Explosieven en vuurwerk.
    • Vuurwapens anders dan sportgebruik, zie hieronder.

    Een volledig overzicht vindt u op de website van de luchtvaartmaatschappij.

  • Wat met klein/medium sportmateriaal en muziekinstrumenten ?

    Soms gratis, soms tegen een kleine meerprijs kan u bovenop de standaard bagage ook nog sportmateriaal meenemen.  Wij denken o.a. aan ski’s, snowboards, fietsen, duikmateriaal, golfclubs, jacht - en sportwapens.  U dient dit op voorhand te melden.  Sommige items dienen gepast verpakt te zijn.  Meer info vindt u op de website van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij.  Muziekinstrumenten die in het overhead compartiment passen of onder de stoel van de passagier voor u,  kunnen zonder meerprijs mee als extra handbagage. Wanneer het instrument er niet in past en u wenst dit in de cabine bij u te houden, dan dient u een extra seat te boeken.

  • Wat als mijn koffer zoek raakt?

    Er is altijd een kans dat uw bagage zoek raakt. U zorgt er best voor dat elke koffer aan de buitenkant een label draagt met minstens uw naam, adres en eindbestemming  erop. Deze labels kan u bekomen bij uw Kati Travel adviseur. Bovendien raden we u aan naam en adres nog eens te vermelden aan de binnenkant van elke koffer.  Bij het inchecken van uw bagage wordt er een Tag aangebracht met een barcode.  Het dubbeltje van uw barcode plakt men meestal op uw boardingpass. Met deze barcode kan de luchtvaartmaatschappij snel uw bagage traceren.  U dient zelf aangifte te doen bij de desk ‘lost and found luggage’,  Wanneer u bagage langere tijd achter blijft hebt u recht op een financiële compensatie van de luchtvaartmaatschappij. Wanneer u een reisverzekering afgesloten heeft, dan kan u best ook hun noodnummer contacteren.  Consulteer de voorwaarden, wellicht mag u van hen ook enkele eerste aankopen doen.

  • Wat als mijn koffer beschadigd raakt?

    Er is altijd een kans dat uw bagage beschadigd raakt.  U dient zelf aangifte te doen bij de desk ‘lost & found , damaged luggage’.  Zij zullen een status opmaken en een case (dossier) openen bij de luchthvaartmaatschappij. U hebt dan recht op een financiële vergoeding van de luchtvaartmaatschappij. Wanneer u een reisverzekering afgesloten hebt, zal deze u wellicht ook vergoeden.

Back to top

 

Reisdocumenten

  • Welke reisdocumenten heb ik nodig?

    Ondanks het afschaffen van de grenscontroles in de Schengenlanden moeten alle reizigers, ook kinderen, altijd in het bezit zijn van de vereiste documenten. 

    Neem een paar fotokopieën van uw reisdocumenten mee op reis en bewaar deze apart van de originelen. Noteer ook de nummers ervan op een apart briefje , uw agenda of gsm.

  • Belgische onderdanen

    a) Identiteitskaart

    Voor een aantal landen volstaat een geldige identiteitskaart. Dit zijn de lidstaten van de Europese Unie, sommige landen die daaraan grenzen en enkele verre landen, die toeristische trekpleisters zijn.

    De algemene regel is dat identiteitskaarten (ook de identiteitsdocumenten voor kinderen) minstens geldig moeten zijn tot de datum van terugkeer - ten minste als de datum van terugkeer kan worden vastgesteld.  

    Voor bepaalde bestemmingen gelden andere regels. Controleer altijd wat de toepasselijke regels zijn voor uw bestemming op www.diplomatie.belgium.be

    75-plussers die naar het buitenland willen, moeten een geldige identiteitskaart hebben. Eens 75 jaar wordt u niet meer opgeroepen door het gemeentebestuur om uw identiteitskaart te vernieuwen. Geen probleem zolang u België niet verlaat, maar voor reizen naar het buitenland moet u een identiteitskaart aanvragen mét vervaldatum, nog ten minste 6 maanden geldig na uw terugreisdatum.

    Uw  reisdocumenten, identiteitskaart of paspoort dienen in goede staat te zijn.

    b)  Reispas

    Een internationale reispas (het wijnrode boekje), ook wel eens paspoort genoemd, is een boekje waarin uw identiteitsgegevens zijn opgenomen. De reispas wordt als geldig reisdocument erkend door alle landen van de wereld. Een internationale reispas is vereist voor reizen naar landen waarvoor de identiteitskaart niet volstaat.

    Kijk de geldigheidsduur van uw reispas goed na. Heel wat landen eisen dat uw paspoort nog een ruime periode (bijv. 6 maanden) geldig is op het ogenblik dat u dit land verlaat. Vraag vooral tijdig een nieuwe reispas aan en hou rekening met de termijn die nodig is om deze te bekomen.  Een reispas vraagt u aan bij uw gemeentehuis.  Een standaardprocedure kan tot 3 weken duren een spoedprocedure maximum drie dagen.  Reispassen blijven 5 jaar geldig en worden niet verlengd.

    Als u met kinderen reist, houd er dan ook rekening mee dat zij over een geldig identiteitsbewijs dienen te beschikken, namelijk een KIDS ID of paspoort.  Consulteer volgende website voor meer informatie: www.diplomatie.belgium.be

    c) Visum

    Voor reizen naar bepaalde landen heeft u een visum nodig. Dat is een toestemming om er gedurende een welbepaalde tijd te mogen verblijven. Visa worden aangevraagd bij de ambassade of consulaat van de te bezoeken landen die geheel vrij zijn u al dan niet een visum te verstrekken. Informeer tijdig wat de leveringstijd is, welke documenten u moet voorleggen en als u alles ook per post kan regelen. De prijs voor een visum verschilt naargelang het te bezoeken land en de geldigheidsduur van het visum. Sommige landen verlenen tegen betaling het visum wanneer u in het land aankomt.

    Uw Kati Travel adviseur helpt u graag verder met de aanvraag van uw visum.  Er bestaan gespecialiseerde bedrijven die tegen betaling deze administratie van u overnemen. 

    d) Internationaal inentingsbewijs

    Heel wat landen, vooral in risicogebieden, weigeren u de toegang als u geen internationaal erkend certificaat hebt van inenting tegen bepaalde ziektes, het zogenaamde 'gele boekje'.  

    Uw huisarts kan u informeren over de  verplichte en/of aanbevolen inentingen.  Deze zijn afhankelijk van de bestemming. Deze regels kunnen nog eens anders zijn als u vroeger al naar een gebied besmet met cholera, malaria of gele koorts bent gereisd. U kunt ook de Travelfoon van het Instituut voor Tropische Geneeskunde contacteren op het telefoonnummer 0900 101 10.

  • Reizigers met niet-Belgische nationaliteit

    Reizigers met niet-Belgische nationaliteit dienen zich bij de bevoegde instanties (ambassade, consulaat) te informeren over de formaliteiten die zij moeten vervullen.

  • Reizen naar de Verenigde Staten van Amerika.

    Indien u naar de USA reist, moet u een speciale registratieprocedure doorlopen, ESTA genaamd. Ga hiervoor naar deze site: https://esta.cbp.dhs.gov.

    Zonder deze procedure mag u het vliegtuig niet op! Uw Kati Travel adviseur geeft u graag meer uitleg.

Back to top

 

Passagiersinformatie

  • Passagiers met beperkte mobiliteit

    Personen die zich met een rolstoel verplaatsen ofwel moeilijk kunnen stappen of trappen bestijgen, kunnen bij de inscheping beroep doen op bijstand. Op de luchthaven van aankomst zal ook de nodige assistentie verleend kunnen worden. Alleen op voorafgaandelijke aanvraag kan deze begeleiding georganiseerd worden. Het ontbreken van een voorafgaande kennisgeving kan aanleiding geven tot improvisatie en vertraging op het ogenblik van de inscheping, of zelfs tot instapweigering. Een aanvraag, met opgave van de aard van de handicap,of beperkte mobiliteit  is verplicht bij de boeking.
    Rolstoelen worden in de bagageruimte vervoerd. Afhankelijk van het type batterij van een elektrische rolstoel moet de reiziger uiteenlopende voorzorgsmaatregelen nemen voor het vervoer ervan.  Tevens voor blinden en slechtzienden, dove of slechthorende passagiers dient er voor vertrek assistentie gevraagd worden. Om veiligheidsredenen is het aantal passagiers met assistentie beperkt per vlucht.

  • Zwangere vrouwen

    Zwangere vrouwen mogen reizen tot de 34ste week van de zwangerschap op voorlegging van een recent medisch attest waarop de voorziene datum van de bevalling is vermeld en waarop wordt bevestigd dat er tijdens de zwangerschap geen verwikkelingen zijn opgetreden. Indien u meer dan 34 weken zwanger bent op het moment van de reis, is de medische toestemming van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij vereist.

  • Niet vergezelde minderjarigen

    Alleen reizende minderjarigen moeten of kunnen (afhankelijk van de leeftijd) assistentie aanvragen bij de inscheping, tijdens de vlucht en bij aankomst op de bestemming. Kinderen onder de 5 jaar moeten altijd vergezeld worden door een persoon van ten minste 18 jaar. De assistentie moet bij de boeking aangevraagd worden. De vergoeding verschilt van luchtvaartmaatschappij maar schommelen tussen de € 30 en 60 euro per traject per kind.

    U dient voor vertrek de nodige documenten ‘UM’ in te vullen. Alleen reizend kinderen tot en met 11 jaar dienen altijd speciale assisentie te krijgen.  Vanaf 12 jaar tot 18 jaar kan er alsnog facultatief assistentie gevraagd worden.

  • Oudere alleenreizende passagiers.

    Ook deze reizigers kunnen assistentie aanvragen bij de inscheping, tijdens de vlucht en bij aankomst op de bestemming. De assistentie moet bij de boeking aangevraagd worden. De vergoeding wordt door de luchtvaartmaatschappij bepaald.

Back to top

 

Vliegtickets

  • Wanneer boek ik het best mijn ticket?

    Hoe vroeger u boekt, hoe voordeliger uw ticket. De prijs van het ticket wordt duurder naarmate het aanbod verminderd. Dit staat haaks op het last minute principe dat vroeger wel eens van toepassing was. 

  • Wat is een e-ticket?

    Een e-ticket is de elektronische versie van het klassieke papieren ticket. Dit ticket is opgeslagen in de database van de luchtvaartmaatschappij. U krijgt van uw reisagent een print of een mail waarbij u het ticket zelf kan printen.  Wij raden u aan altijd een print te nemen van uw ticket.  In geval van verlies of diefstal is er geen probleem, u kan nog steeds vertrekken.  U checkt onmiddellijk in aan de balie van de luchtvaartmaatschappij met uw identiteitspapieren.

  • Moet ik mijn ticket herbevestigen?

    In veel gevallen is herbevestigen niet meer verplicht. U doet er echter goed aan om enkele dagen voor het vertrek van uw vlucht contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij of met uw Kati Travel adviseur. Het is immers niet uitgesloten dat er zich een wijziging in het vluchtschema heeft voorgedaan waardoor de vertrektijden niet meer dezelfde zijn als diegene die op uw ticket staan. Op de website van de luchtvaartmaatschappij kan u ook uw vluchtgegevens checken en meestal reeds online inchecken, zie hieronder.

  • Ik heb een ticket geboekt. Kan ik dit ticket nog wijzigen of annuleren?

    Dit is afhankelijk van de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij. Deze kan u bekomen bij de luchtvaartmaatschappij of uw Kati Travel adviseur.

  • Wat is een low cost ticket?

    Dit is een ticket van een luchtvaartmaatschappij die uiterst lage tarieven hanteert. Hoewel deze tarieven op het eerste zicht zeer interessant lijken, betaalt u in veel gevallen extra voor veel zaken (bv. bagage, online check in, betalen met kredietkaart …) waardoor de prijs van het ticket een stuk hoger komt te liggen dan oorspronkelijk gedacht. In veel gevallen laat ook de service na verkoop (in geval van klachten) te wensen over.

  • Kan ik een specifieke zetel in het vliegtuig reserveren?

    Bij chartermaatschappijen zoals Jetairfly en Thomas Cook is het mogelijk om vanaf 2 weken voor uw vertrekdatum plaatsen tegen betaling te reserveren in het vliegtuig. Ook bij andere luchtvaartmaat- schappijen heeft u de mogelijkheid om uw zetel te kiezen. Check daarvoor de website van de desbetreffende maatschappij of vraag het aan uw Kati Travel reisagent bij boeking.

  • Wat als ik een andere zetel krijg in het vliegtuig dan oorspronkelijk gekozen?

    Chartermaatschappijen als Jetairfly en Thomas Cook zullen de nodige stappen ondernemen waardoor u de betaalde som van de gekozen zetels terug krijgt. Raadpleeg de website van andere maatschappijen voor de bij hen gangbare regeling.

  • Wie een vliegtuigticket koopt, moet een contactpersoon opgeven

    Het Europees Parlement heeft een nieuwe wetgeving goedgekeurd die het onderzoek bij vliegtuigongevallen moet verbeteren. Wie een vliegticket koopt, zal een contactpersoon moeten opgeven en luchtvaartmaatschappijen zullen snel passagierslijsten moeten vrijgeven als er een ongeval gebeurt.

    Vanaf 1 januari zullen reisbureaus en luchtvaartmaatschappijen hun passagiers om een contactpersoon moeten vragen als ze een vliegticket verkopen. Luchtvaartmaatschappijen zullen binnen de twee uur na een ongeval een passagierslijst moeten vrijgeven.

    Belga Het Europees Parlement heeft vandaag een nieuwe wetgeving goedgekeurd om het onderzoek bij vliegtuigongevallen te vergemakkelijken.

    Nu duurt het bij een vliegtuigongeval soms lang voor de nabestaanden op de hoogte kunnen worden gebracht. De onzekerheid over wie bij een ongeval betrokken is, kan dagenlang aanslepen. De nieuwe maatregel moet de zoektocht naar nabestaanden vlotter doen verlopen.

Back to top

 

Op de luchthaven

  • Hoe lang op voorhand moet ik op de luchthaven zijn?

    Voor een Europese vlucht moet u, in regel, 2 uur voor vertrek van de vlucht op de luchthaven zijn. Voor intercontinentale vluchten is dit in regel zelfs 3 uur. Als u voor vertrek online ingecheckt hebt dan kan u wat later arriveren.  U kan dan direct doorlopen naar de ‘drop off bagage’ balie. Consulteer de website van de luchtvaartsmaatschappij voor de juiste details van uiterste check-in tijden.

  • Kan ik online inchecken?

    Veel luchtvaartmaatschappijen bieden de mogelijkheid om op voorhand online in te checken. Raadpleeg de website van de luchtvaartsmaatschappij. De instapkaarten kunt u thuis uitprinten.

  • Ik ben online ingecheckt. Wat met mijn bagage?

    Veel luchtvaartmaatschappijen hebben speciale ‘drop off bagage ‘ balies voor passagiers die reeds online incheckten. U kan hier terecht om snel uw bagage af te leveren.

  • Hoe kan ik me voorbereiden op de veiligheidscontrole?

    U kan zich als volgt voorbereiden op een vlottere veiligheidscontrole:

    • Haal alle metalen voorwerpen zoals muntstukken, sleutels en portefeuille uit uw bagage of zakken en plaats deze in de daarvoor voorziene bakjes.
    • Leg ook uw jas of trui in dit bakje.
    •  Hebt u een laptop? Haal deze uit de tas en plaats de laptop in een apart bakje.
    • Maak flesjes frisdrank leeg alvorens de veiligheidscontrole te passeren. Er is immers een beperking op het meenemen van vloeistoffen (zie “vloeistoffen in de handbagage”).
  • Wat is de Fast Lane?

     Door de Fast Lane te gebruiken bent u veel vlotter door de veiligheidscontrole. Niet elk ticket geeft recht op het gebruik van deze Fast Lane. Dit is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij en van het soort ticket dat u gekocht heeft. Contacteer de luchtvaartmaatschappij of uw Kati Travel adviseur voor meer informatie.

Back to top

 

Reisverzekeringen

  • Ik ben reeds verzekerd bij de mutualiteit. Moet ik nog een extra reisverzekering nemen?

    Hoewel het niet verplicht is om een reisverzekering te nemen raden we dit wel aan. De mutualiteit komt slechts in bepaalde gevallen tussen, meestal medische redenen van u als reiziger. Een reisverzekering is veel meer dan enkel een dekking medische kosten. Het geeft u een grotere dekking zijnde o.a. bagage, reisbijstand, repatriëring in noodgeval naar huis als er met de familie thuis iets gebeurt, rechtsbijstand, reddings- en opsporingskosten,… Uw Kati Travel adviseur helpt u graag verder met het kiezen van de beste reisverzekering.

  • Wat moet ik doen als ik mijn reis dien te annuleren?

    Indien u onverwacht uw reis dient te  annuleren moet u zo snel mogelijk uw Kati Travel adviseur contacteren. Hoe sneller u dit doet hoe beperkter de annulatiekosten zullen zijn. Indien u een annulatieverzekering afgesloten hebt zal uw Kati Travel adviseur zorgen voor de administratieve afhandeling hiervan.

  • Mijn reis is reeds geboekt. Kan ik nog een reisverzekering afsluiten?

    U kunt tot op de dag van vertrek een reisverzekering afsluiten. Dit in tegenstelling tot een annulatieverzekering welke u doorgaans onmiddellijk moet afsluiten bij het boeken van uw reis.

Back to top

 

Huurwagens

  • Ik heb een huurwagen geboekt. Welke documenten moet ik meenemen?

    U krijgt de wagen enkel mee als u de voucher, kredietkaart en rijbewijs afgeeft aan de verhuurder. Vergeet niet dat de kredietkaart moet staan op de naam van de bestuurder. U dient ook te beschikken over een geldige identiteitskaart of paspoort. Voor sommige landen is een internationaal rijbewijs verplicht. Uw Kati Travel adviseur zal u hierover alle informatie geven.

  • Wat is de minimum leeftijd die vereist is om een wagen te huren ?

    Om een wagen te huren moet men minimum 21 jaar zijn. Op sommige bestemmingen is dit  zelfs 23 jaar. Bovendien moet men minstens 1 jaar in het bezit zijn van een geldig rijbewijs. Deze gevraagde minimumleeftijd is afhankelijk van de verhuurder, het land en de gekozen categorie van wagen. Er kan ook een supplement als jonge bestuurder gevraagd worden.

  • Moet ik terplaatste nog iets betalen?

    Als u uw huurwagen reserveert bij een Kati Travel reisadviseur zijn meestel alle kosten inbegrepen in de prijs. Behoudens enkele extra’s die ter plaatse dienen verrekend te worden zoals bv. bijkomende bestuurders, kinderzitjes, kettingen,GPS…

  • Is het mogelijk een specifiek automerk te reserveren?

    Wanneer u een huurwagen reserveert bent u zeker van de gekozen categorie maar niet van het merk. Wanneer u bijvoorbeeld een Type VW Golf reserveert is de kans groot dat u hier ook effectief mee zal rijden maar de kans bestaat dat u een andere wagen van dezelfde categorie krijgt, bijvoorbeeld een Opel Astra of Ford Focus. Indien er geen wagens meer beschikbaar zijn van de gekozen categorie zal de verhuurder u een wagen van een hogere categorie voorstellen aan dezelfde voorwaarden als die van uw oorspronkelijk gekozen wagen.

  • Hoe wordt de huurperiode berekend?

    Men berekent de huur van de wagen per 24 uur vanaf het moment van de opgegeven aankomst of ontvangst van de wagen. Gaat u over deze periode heen dan betaalt u een extra dag huur. Uw Kati Travel adviseur helpt u graag verder met de berekening van de huurprijs.

  • Ben ik de enige die de wagen mag besturen ?

    Er mogen meerdere bestuurders zijn voor één wagen. Naargelang de bestemming kan de verhuurmaatschappij een supplement per extra bestuurder vragen. U dient dit ter plaatse bij ophaling van de wagen te betalen. De informatie over mogelijke supplementen kan u bekomen bij uw Kati Travel adviseur.

  • Wat is een C.D.W. verzekering?

    C.D.W. staat voor ‘Collision Damage Waiver’. Het is een verzekering die de schade dekt aan de huurwagen die bij een standaard huurovereenkomst uitgesloten is. U koopt er als het ware het eigen risico mee af. Voor meer informatie rond de verschillende verzekeringen kunt u terecht bij uw Kati Travel adviseur.

  • Wat is een TP verzekering ?

    De TP (theft protection) is meestal inbegrepen in de verhuurprijs. Deze verzekering is afhankelijk van het land van bestemming en de lokale verhuurder. Deze heft het eigen risico geheel of gedeeltelijk op in geval van diefstal. Er blijft echter in de meeste gevallen een blijvend eigen risico van kracht. Dit eigen risico kan afgekocht worden door een” all Insurance” formule tijdens de reservering te onderschrijven.  Uw Kati Travel adviseur is zeer goed op de hoogte en zorgt er zeker voor dat u goed verzekerd bent.

  • Wat is een PAI verzekering ?

    De PAI is de Personal Assistance Insurance. Deze dekt de bestuurder en de inzittenden voor medische en juridische kosten. Deze verzekering is optioneel en veelal inbegrepen in de reisverzekering of persoonlijke verzekeringen. Controleer dus uw polisvoorwaarden.

  • Wat gebeurt er wanneer ik de huurwagen te laat inlever ?

    Wij laten de keuze aan onze lokale verhuurder om in te schatten of hij u al dan niet een extra dag moet aanrekenen. Indien u de wagen langer nodig zou hebben dan de afgesproken huurperiode, kan u een verlenging aanvragen door te bellen op het noodnummer dat op de voucher vermeld staat.

  • Is het mogelijk om mijn huurwagen op een andere locatie in te leveren ?

    Ja, bij reservering kan een andere inleveringslocatie worden aangevraagd. Bepaalde verhuurders vragen hiervoor wel een toeslag. Deze wordt u tijdens de reservatie meegedeeld en is ter plaatse te betalen.

Back to top

 

Betaling

  • Kan ik veilig online betalen?

    Indien u op onze site online een vakantie, vlucht of huurwagen boekt bent u steeds zeker van een veilige betaling met ogone. Dit is een eenvoudige en slimme manier van betalen. Ogone is een nieuw online betalingssysteem speciaal ontwikkeld door een aantal Belgische banken. Bij de laatste stap van een boeking kunt u aangeven of u direct online wilt betalen. Na het ontvangen van het reserveringsnummer brengt Ogone u naar je vertrouwde omgeving van internetbankieren. Zo kunt u veilig en snel uw voorschot of volledige betaling in orde maken!

  • Ik heb geen kredietkaart. Kan ik alsnog boeken?

    Indien u geen kredietkaart heeft, gelieve dan contact op te nemen met ons kantoor . Wij helpen u graag verder.

Back to top

 

CARD STOP

Kaart verloren of gestolen?
Bel onmiddellijk naar Card Stop: 070 344 344
Ook vanuit het buitenland: +32 70 344 344

Card Stop blokkeert uw kaart onmiddellijk: dag en nacht, 7 dagen op 7.

Card Stop waarschuwt ook uw kaartuitgever: 7 werkdagen later is uw nieuwe kaart klaar.

Opgelet: bij misbruik van uw kaart vóór uw aangifte blijft uw aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat in de Algemene Voorwaarden vermeld staat. Meld het verlies of de diefstal binnen de 24 uur ook bij de lokale politie. Vraag een kopie of het nummer van het proces-verbaal.

Om veiligheidsredenen neemt Card Stop uw oproep op band op. Noteer en bewaar het dossiernummer dat u bij uw oproep krijgt. U hebt het nodig voor de verdere afhandeling van uw dossier.

Back to top